فرزاد نوروزی

0 %
فرزاد نوروزی
مشاوره
طراحی شبکه
  • محل سکونت:
    تبریز
  • شهر:
    تبریز
  • سن:
    37
زبان ها
انگلیسی
استانبولی
تخصص ها
مشاوره تخصصی شبکه
سایت و سئو سایت
سیستم های تلفنی
امنیت شبکه و فایروال
مهارت ها
  • راه اندازی تخصصی شبکه
  • ایرادیابی ، ارتقا و بهبود شبکه
  • طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
  • دوربین های امنیتی و نظارتی
  • بهبود و سئو سایت های وردپرسی
  • سویچ های سیسکو
  • سویچ و روتر های میکروتیک

ترندهای طراحی لوگو ۲۰۲۰

3 مهر 1399

در سه دهه آخر قرن نوزدهم میلادی ، بر اثر تحولات مصور سازی و پیوند نزدیکی که بین نقاشی و چاپ برقرار شده بود ، پدیده تاره یی موسوم به پوستر یا آفیش بوجود آمد . امروزه پوسترهای مصور با بهره گیری از حروف متنوع ، طراحی و نقاشی و عکاسی ، بمنزله نمونه های کاملا پیشرفته یی از هنر گرافیک نوین شناخته می شوند . گواینکه پوستر سازی ، شاخه یی از هنر گرافیک است ، ولی با سایر رشته های هنرهای تجسمی نیز پیوند متقابل دارد . در واقع در تاریخ صد ساله پوستر سازی این هنر و سایر هنرهای تجسمی دارای تأثیرات متقابل و تبادل امکانات بوده اند .

سرچشمه های پوستر را همچون مصور سازی ، در گذشته های دور می توان جستجو کرد . به یک معنا نقوش برجسته آشوری ، ایرانی و رومی نوعی پوستر بوده اند . زیرا رویدادهایی را به روایت تصویر ، توصیف می کردند . که در واقع تبلیغی برای دستگاه حاکم بود . بعلاوه در مصر و روم باستان ، ساختن آگهی های همگانی یا اعلامیه های دیواری معمول بوده است .

یکی از قدیمی ترین آگهی هایی که مکشوف شده ، پاپیروسی است که پاداش برای بازگرداندن یک برده فراری در مصر را اعلام می کرد . آگهی هایی نیز از قرون وسطی باقی مانده که روی پوست نوشته می شد ، حتی برخی از اینها داری تصویر نیز بوده اند .

البته چاپ رنگی و گسترش آن به تنهایی هنر پوستر سازی مؤثر نبود ، بلکه زندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی ، و نوع جدیدی از ارتباطات همگانی که به همراه خود آورد ، عامل اصلی نبود .

— آنتونیو

بعدها با بزرگتر شدن ابعاد قبض ها ، آنها را بر دیوارها می چسباندند . بدین طریق « آگهی های نمایش » بمنصه ظهور رسید . در طرح و صفحه آرایی آگهی های مذبور مهارت های خاصی به کار می رفت تا تنوع و فراوانی مطلب ، حالت خشکی و یکنواختی بوجود نیاورد. به این منظور از انواع بسیار متنوع حروف چاپی که ابداع شده بود ، استفاده های مناسب می کردند و گاهی نیز تصویر کوچکی بر آن می افزودند . صفحه آرایی این نوع آگهی ها ، خاصه در هنر پوستر انگلستان ، به نحوی استمرار یافت و حتی امروزه هم اثرات خود را بر جای گذاشته است .

  • استفاده از نشانه‌های گرافیکی مختلف مثل رنگ‌ها و فونت‌ها
  • گویایی در پوستر
  • کیفیت انتقال پیام
  • جذابیت رنگی در پوستر

تدریجا ، آگهی های همگانی از آگهی های مربوط به تماشاخانه ها فراتر رفت و تبلیغات مغازه ها ، جراح ها ، وسایل حمل ونقل و مسافرت را در برگرفت .

گالری ساده

نمونه‌های مختلف از فونت‌ها و رنگ‌ها را امتحان کنید تا ببینید کدام جالب درخواهد آمد. بعضی عکس‌ها را در بالای یک تصویر سیاه‌قلم بکار ببرید.

معمولا پوسترهایم را قبل از طراحی؛ بارها به صورت دستی اتود میزنم. بنظرم مخاطب امروزی زبان تصویر یا همان فتومونتاژ در گرافیک را بیشتر هضم میکند و میل به درگیر شدن با تصویر را بیشتر از کالیکوگرافی و تایپوگرافی دارد و همین هم میتواند باعث ارتقای سواد بصری باشد. فتومونتاژ برای من اولین انتخاب در پروژه های تبلیغاتی میباشد؛ بیشتر عکسهای مورد استفاده در پروژه های هنری را در آتلیه شخصی خودم و با حوصله و تمرین بسیار ثبت میکنم.

ارسال شده در طبیعت, طراحیبرچسب ها:
یک دیدگاه بنویسید